Bu Blogda Ara

12 Mart 2022

Hachi (忠犬ハチ公) (2009)


Hachİ (忠犬ハチ公) (2009)

Yönetmen: Lasse Hallström
Oyuncular: Richard Gere, Joan Allen, Cary-Hiroyuki Tagawa, Sarah Roemer, Robbie Sublett


- Bu bir, Akita.
Hachi. Japonca 8 demektir, şanslı rakam. Belli ki sekizinci yavru olarak doğdu. Sekizin mistik bir anlamı vardır, cennete uzanıp, toprağa düşendir.
Belki sen onu bulmadın, o seni buldu.


- Michael, kızımı seviyor musun.?
- Evet efendim, seviyorum.
- Güzel, zor günlerinizde de bunu unutma.


- Geri getirmesi için topu atıyorum ama getirmiyor.
- Top peşinde koşturacak bir cins istiyorsan, buluruz. Akita, istemediği bir şeyin peşinde koşmak istemiyor.
- Peki ne isterler.?
- Trene geliyor, çünkü seninle arasında özel bir bağ var. Ve sonra ''Dostum, topu getir.!''. Bunu neden yapsın.?
- Eğlence için olabilir, belki, kurabiye için.. Aslında, benim mutlu olmam için yapabilir.
- Onları satın alamazsın. Onlar Japon, Amerikan değil.
Topu getirmesini istiyorsan, onun için özel bir nedeni olmalı.



- Gel yürüyüşe çıkalım. Sen ve ben. İkimiz.


Müziğin içinde özel bir şeyler olduğuna inanıyorum.
Hayat kaydedilebilir ama kalp yazılamaz.



My Hero:
*
Hachiko, Büyükbabamın köpeğiydi. Herkes ona, gizemli köpek Hachi derdi. Çünkü kimse, nereden geldiğini bilmiyordu. Belki bir köpek barınağından kaçmıştı. Belki de uzaklarda bir yerde, arabanın birinden düşmüştü. Florida ya da New Jersey gibi bir yerde.. Nasıl olduğunun önemi yok, Hachi kaybolmuştu.
Uzun zaman önce, Büyükbabamın yaşadığı yerde, bir tren istasyonunda, Hachi bir anda karşısına çıktı. Onların hikâyesi de işte böyle başladı.
*
*
Büyükbabamı hiç hatırlamıyorum, ben çok küçükken öldü. Ama, o ve Hachi hakkında çok şey duydum. Sanırım onu tanıyabiliyorum.
Onlardan değer vermeyi ve sadakati öğrendim, sevdiklerimi asla unutmamayı. Kısacası Hachi, sonsuza kadar benim kahramanım.


Asıl Hachi, 1923 yılında Odate, Japonya'da doğdu. Sahibi, Tokyo Üniversitesi Profesörü Eisaburo Ueno, Mayıs 1925'te öldü. Hachi, Shibui İstasyonu'na döndü ve onu orada 9 yıl bekledi. Hachi, Mart 1934'te öldü. Bugün Hachi'nin bronz heykeli Shibui İstasyonu'nun önünde hâlâ onu beklemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bizim Krino - Our Krino / Belgesel

  Anthony Kafato (Oğlu): * Bize öğrettiği üç önemli değer vardı. Bunlar: dürüstlük, saygı ve çalışmak.. Eğer bu üç şeyi yaparsak, kendimizle...